Bestellen

Q. Waarom ontvang ik geen e-mails?
Het kan enkele minuten duren voordat je een e-mail van ons ontvangt. Echt niks ontvangen? Het kan zijn dat de e-mails in je spam of ongewenste mail terecht is gekomen. Mocht dat ook niet het geval zijn, neem dan even contact met ons op.

Q. Hoe kan ik een bestelling plaatsen?
Een bestelling kun je eenvoudig plaatsen door naar het gewenste artikel te gaan. Hierna krijg je de mogelijkheid om een kleur én een maat te selecteren. De gewenste artikelen kun je hierna terugvinden in jouw winkelmandje. Vanuit hier kun je jouw bestelling betalen.

Q. Heb ik een account nodig om een bestelling te kunnen plaatsen?
Nee, een account is hiervoor niet nodig. Wij raden echter wel aan om een account aan te maken. Zo kun je eenvoudig je bestellingen terugzien en word je sneller door het bestelproces geleid.

Q. Zijn alle prijzen inclusief btw?
Alle genoemde prijzen op onze website zijn inclusief btw. Eventuele verzendkosten worden bij check out berekend. Bij een bestelling boven €75 is verzending gratis.

Q. Een artikel die ik graag wil bestellen is niet meer op voorraad, komt dit artikel nog terug?
Als een artikel niet op de webshop staat, is deze (tijdelijk) niet op voorraad en daarom niet te bestellen. Of deze artikelen nog op voorraad komen, kunnen wij op voorhand helaas niet beloven. Elke week komen er prachtige nieuwe items online, ook vullen wij de voorraden elke week aan. Hou daarom de website deze periode goed in de gaten of stuur ons een berichtje en wij kijken het voor je na.

Q. Waarom heb ik nog geen bevestigingsmail ontvangen?
Het kan enkele minuten duren voordat je een bevestigingsmail ontvangt. Echt niks ontvangen? Het kan zijn dat de bevestigingsmail in je spam of ongewenste mail terecht is gekomen. Mocht dat ook niet het geval zijn, neem dan even contact met ons op. Stuur een screenshot van je bankafschrift of bevestigingspagina mee, zodat we je beter kunnen helpen.

Verzenden

Wat zijn de verzendkosten van mijn bestelling?
De verzendkosten van je bestelling bedragen €4,95. Bestel je voor €75,- of meer, dan sturen we jouw bestelling gratis op.

Wanneer komt mijn bestelling aan*?

Nederland

Besteldag

Besteltijd

Leverdag

Maandag

voor 23:30

Dinsdag

Dinsdag

voor 23:30

Woensdag

Woensdag

voor 23:30

Donderdag

Donderdag

voor 23:30

Vrijdag

Vrijdag

voor 23:30

Zaterdag

Zaterdag

voor 23:30

Maandag

Zondag

voor 22:00

Maandag


België

Besteldag

Besteltijd

Leverdag

Maandag

voor 21:00

Dinsdag

Dinsdag

voor 21:00

Woensdag

Woensdag

voor 21:00

Donderdag

Donderdag

voor 21:00

Vrijdag

Vrijdag

voor 21:00

Zaterdag

Zaterdag

voor 21:00

Maandag

Zondag

voor 21:00

Maandag

 

Q. Hoe kan ik mijn bestelling volgen?
Zodra jouw bestelling is verwerkt, ontvang je hierover een e-mail. Wanneer jouw bestelling is ingepakt ontvang je een nieuwe e-mail met daarin een Track & Trace link waarmee je jouw bestelling kan volgen. Je kunt ook hier je bezorgmoment wijzigen als je niet thuis bent.

Q. Kan ik mijn bestelling op een ander moment laten bezorgen?
Dat kan zeker! In de mail waarin je een Track & Trace link van ons ontvangt kun je een eigen bezorgmoment kiezen.
Tip: Kies een bezorgmoment in de avond als je overdag moet werken!

Q. Kan ik mijn bestelling ook op een ander adres laten bezorgen?
Weet je op voorhand dat je niet thuis bent om het pakketje in ontvangst te nemen of doe je een bestelling cadeau? Dan kun je ervoor kiezen om de bestelling op een ander adres dan het factuuradres te laten bezorgen. Dit kun je aangeven wanneer je jouw bestelling gaat afronden. 

Q. Klopt jou bestelling niet of is deze foutief geleverd?
Mocht jouw geleverde bestelling niet kloppen met hetgeen dat jij hebt besteld via de webshop, dan kun je contact opnemen met onze klantenservice. Wij streven ernaar om vragen binnen een werkdag te beantwoorden.

Retourneren

Q: Hoelang is mijn herroepingstermijn
Je hebt het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop jij of een door jou aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet je ons via een ondubbelzinnige verklaring op de hoogte stellen dat je de overeenkomst wenst te herroepen.

Q: Hoe kan ik mijn pakket retourneren?
Er zijn twee manieren om te retourneren:

1) Klik hier om jouw retourticket te printen; of

2) Je kunt de items die je wilt retourneren aanmelden via de Go-Parcel link die je ontvangt na het plaatsen van een bestelling. Dit is dezelfde link als je Track & Trace link;

Q: Hoelang is de terugbetalingstermijn?
Als je de overeenkomst herroept, ontvang je alle betalingen die je tot op dat moment hebt gedaan, inclusief leveringskosten onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van jouw beslissing dat je de overeenkomst wenst te herroepen, van ons terug. Indien je slechts een deel van jouw bestelling retour stuurt dan worden de leveringskosten voor de heenzending niet teruggestort.

Q: Is het mogelijk om een ruiling te doen?
Het is helaas niet mogelijk een artikel te ruilen. Twijfel je over de maat? Dan adviseren wij altijd twee maten te bestellen.

Q: Wat is de wijze van de terugbetaling?
Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht, tenzij je uitdrukkelijk met een ander betaalmiddel hebt ingestemd; in ieder geval zullen er voor de terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met de terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of je hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. Je dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop je het besluit om de overeenkomst te herroepen aan ons hebt medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. Je bent op tijd als je de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken. Je kunt bij ons niet gratis retourneren. Je kunt ook op eigen initiatief of via een andere vervoerder retourneren, dan zijn de kosten ook voor jou.

Ons retouradres:
Exxcellent
Kerkeplaat 11
3313 LC Dordrecht

Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

Q: Welke producten zijn uitgezonderd van retournering?
Producten die niet geschikt zijn om te worden teruggezonden om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne en waarvan de verzegeling na de levering is verbroken (bijvoorbeeld oorbellen) zijn uitgezonderd van het herroepingsrecht.

Betalen

Q. Welke betalingsmogelijkheden kan ik gebruiken?
Bij Exxcellent kun je betalen via iDeal, Creditcard, Bancontact en Apple Pay.

iDeal:
iDEAL is de meest gebruikte betaalmethode in Nederland. Betaal vanuit je eigen online bankomgeving van je eigen bank. De veiligheid van de transactie wordt gegarandeerd door de bank van de klant. In onze checkout kies je voor iDEAL en je bank.

Creditcard:
Voer je jouw betaling uit met je creditcard, dan vul je verschillende gegevens in. In ieder geval wordt er altijd gevraagd naar je naam zoals deze op de creditcard staat, evenals het creditcardnummer, de vervaldatum en de driecijferige verificatiecode, ook wel bekend als Card Verification Code (CVC). Deze code vind je achterop de creditcard. 

Bancontact:
Bancontact is de Belgische marktleider in elektronische betalingen. Omdat Bancontact meer doet dan alleen online betalingen, maar bijvoorbeeld ook pintransacties in winkels, is het een vertrouwde naam in België als het om betalen gaat. Voorheen was Bancontact ook bekend als Mister Cash. Wanneer je beschikt over een fysieke kaart die gekoppeld is aan een Belgische bankrekening, kun je gebruik maken van Bancontact.

Apple Pay:
Apple Pay werkt op de Apple apparaten die je elke dag al gebruikt. Je kunt met een gerust hart contactloos bij ons afrekenen zonder iedere keer je betalings­gegevens in te hoeven voeren. Eenvoudig en veilig. Hiervoor moet wel je bankpas/creditcard gekoppeld zijn aan de Wallet op jouw Apple device. 

Q. Ik heb een kortingscode. Hoe kan ik deze verzilveren?
Heb je een kortingscode? Dan kun je deze bij het afrekenen verzilveren. Je kunt deze invoeren nadat je vanuit de winkelwagen doorschakelt naar check out. Indien het kortingsbedrag en het factuurbedrag niet overeenkomen dien je het openstaande bedrag via de gewenste betaalmethode te voldoen.

Q. Hoe werkt een terugbetaling?
Wanneer je items retourneert binnen het retourtermijn (14 dagen), duurt het 2 tot 5 werkdagen tot het geld op het rekeningnummer staat waarmee is betaald. Je hoeft hier verder niks voor te doen.

Q. Hoe dien ik een klacht in en wat is de procedure omtrent klachten. 
Indien je onverhoopt een klacht hebt over onze producten of service, kun je contact met ons opnemen via het contactformulier. Je krijgt van ons binnen 14 dagen na ontvangst van je klacht een inhoudelijke reactie.

Q. Welke garantie is van toepassing op de producten?
Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten.