Retourneren bij Exxcellent
Hoe kan ik een artikel retourneren?
Het kan voorkomen dat bestelde artikelen niet naar verwachting zijn. Geen probleem! Bij Exxcellent kunt u bestelde artikelen gemakkelijk binnen 14 dagen na ontvangst retourneren.
Volg deze volgende stappen om uw pakket te retourneren:
- Klik hier om uw retour aan te melden via Go-Parcel.
- Geef aan welke items u wilt retourneren. We horen ook graag om welke reden u het retourneert, om onze service te verbeteren.
- Vervolgens kunt u een retouretiket printen en op het pakket plakken.
- Breng het retourpakket naar een dichtstbijzijnde DHL-servicepunt.
- Wij adviseren om de bon met de Track & Trace code te bewaren tot uw retourzending is verwerkt. Zonder bewijs van verzending kunnen we u helaas niet verder helpen bij pakketten die kwijt zijn geraakt bij de post.
Lees onder kopje ‘Wat zijn de voorwaarden om een artikel te retourneren?’ aan welke voorwaarden uw retour moet voldoen.
Wat zijn de voorwaarden om een artikel te retourneren?
Om retourzendingen te kunnen verwerken, moeten de artikelen aan de volgende voorwaarden voldoen:
- Artikelen zijn ongedragen, ongewassen en onbeschadigd
- Er zijn geen vlekken op de artikelen aanwezig
- Het artikel dient netjes opgevouwen in de originele verpakking te zitten
- Originele kaartjes en labels zijn nog intact en bevestigd aan de artikelen
- Artikelen dienen in dezelfde verpakking retour te worden gestuurd
- Retourzendingen zonder aanmelding via Go-Parcel worden niet in behandeling genomen.
- Retourzendingen dienen goed en gesloten verpakt te worden verstuurd. Exxcellent is niet aansprakelijk voor artikelen die door nalatigheid van de afzender zijn beschadigd of kwijt zijn geraakt tijdens het verzendproces.
Let op: retours die niet voldoen aan onze retourvoorwaarden worden op eigen rekening teruggezonden naar de afzender.
Wat zijn de retourkosten?
Wanneer u uw retour aanmeldt via Go-Parcel, dan bedragen de retourkosten €5,25 voor alle zendingen vanuit Nederland. Retourzendingen uit België bedragen €5,95. Lees onder kopje ‘Hoe kan ik een artikel retourneren?’ hoe u uw een artikel kunt retourneren.
Binnen hoeveel dagen kan ik een bestelling retourneren?
De bestelling kunt u binnen 14 dagen na ontvangst bij ons aanmelden via het online Go-Parcel formulier. Na de termijn van 14 dagen is het helaas niet meer mogelijk om een bestelling aan te melden via het online retourformulier en de bestelling te retourneren.
Hoe lang duurt de verwerking van mijn retourzending?
Zodra uw retourzending is aangekomen bij ons, kan het tot 14 dagen duren voordat het retourpakket is verwerkt. Tijdens sale of andere acties kan dit mogelijk iets langer duren. Zodra uw retourpakket is verwerkt, ontvangt u een bevestiging per mail. Let op: dit is niet dezelfde melding die u krijgt van het postorderbedrijf dat uw retourzending door ons is ontvangen. Vanaf dit moment zal ons retourteam aan de slag gaan met het verwerken van de terugbetaling. Wanneer de terugbetaling is verwerkt duurt het 2 tot 5 werkdagen, afhankelijk van uw bank, tot het bedrag op het rekeningnummer staat waarmee is betaald.
Kan ik een artikel ruilen?
Helaas is het niet mogelijk om een artikel om te ruilen. Wij adviseren om het artikel te retourneren en vervolgens een nieuwe bestelling te plaatsen op de website. Zo bent u ervan verzekerd dat het item nog voorradig is en voorkomen we teleurstellingen. Ook is het niet mogelijk om betalingen met elkaar te verrekenen.
Kan ik meerdere bestellingen in één retour samenvoegen?
Helaas is het niet mogelijk om meerdere bestellingen in één retour samen te voegen. Via Go-Parcel meldt u binnen de desbetreffende bestelling de items aan die u wilt retourneren. Het is daarom niet mogelijk items uit verschillende bestellingen in één keer aan te melden en retour te zenden.
Kunnen items uit de sale geretourneerd worden?
Natuurlijk! Afgeprijsde items kunnen gewoon geretourneerd worden. Voor sale items gelden de zelfde retourvoorwaarden als alle andere items. Zie hiervoor kopje ‘Wat zijn de voorwaarden om een artikel te retourneren?’
Kan ik een online bestelling retourneren bij een Exxcellent boutique of het hoofdkantoor?
Helaas is het niet mogelijk om een online bestelling te retourneren bij een boutique of een retourzending af te geven bij het hoofdkantoor. U kunt uw retour online aanmelden, zie hiervoor kopje ‘Hoe kan ik een artikel retourneren?’.
Andere vragen over het retourneren van een bestelling?
Heeft u nog andere vragen over ons retourbeleid of is er iets nog niet helemaal duidelijk? Dan kunt u contact opnemen met de klantenservice door een mail te sturen naar info@exxcellent.nl. De klantenservice streeft ernaar binnen 1 tot 3 werkdagen uw vragen te beantwoorden.